PROIECTE

 

 

 

Programul/Proiectul

 

 

Tari partenere

 

Perioada

 

Proiectul CEYS - Creativity in Early Years Science Education

Proiect finantat de Uniunea Europeana prin Programul Erasmus+

Contract nr. 2014-1-EL01-KA201-001644

 

 

 

 

Belgia, Grecia, Marea Britanie, Romania

 

 

 

 

2014-2017

 

Proiectul SCINET - Reteaua Centrelor de Stiinta

Proiect finantat de Unitatea Executiva pentru Finantarea Învatamântului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI)

Contract nr. 340/2014

 

 

 

 

Romania

 

 

 

 

2014-2016

 

Proiectul "SUSTAIN - Supporting Science Teaching Advancement through Inquiry"

Proiect finantat de Uniunea Europeana prin Programul Lifelong Learning

Contract nr. 2013 - 3853/001-001

 

 

 

Austria, Franta, Germania, Irlanda, Italia,

Marea Britanie, Romania, Serbia, Slovacia, Slovenia

 

 

 

 

2013-2016

 

Proiectul "INSTEM - Inquiry Network for Science, Technology, Engineering, Mathematics Education "

Proiect finantat de Uniunea Europeana prin Programul Lifelong Learning

Contract nr. 2012-4827/001-001

 

 

 

Austria, Germania, Grecia, Irlanda, Italia,

Marea Britanie, Norvegia, Romania, Turcia

 

 

 

 

2012-2015

 

Proiectul "Inquiry-Based Education in Science and Technology - i-BEST"

Proiect finantat de Unitatea Executiva pentru Finantarea Învatamântului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI)

Contract nr. 223/2012

 

 

 

 

Romania

 

 

 

 

2012-2015

 

Micii cercetatori creativi: Dezvoltarea creativitatii prin predarea stiintelor si matematicii în învatamântul prescolar si primar

Creative Little Scientists: Enabling Creativity through Science and Mathematics in Preschool and First Years of Primary Education

Proiectul este finantat de Programul Cadru 7 al Uniunii Europene SIS-CP-2011-289081 si cofinantat de Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii - contract UE176

 

 

Belgia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia,

Malta, Marea Britanie, Portugalia, Romania

 

 

 

2011-2014

 

Constuieste-ti inteligent din timp cariera profesionala

Proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013

Contract nr. POSDRU 62399

 

 

Universitatea Politehnica Bucuresti - Facultatea de Inginerie Mecanica si Mecatronica

SC Target Romania SRL

SC Frigotehnica SRL

S.C. MARCO&ALEX Instalatii Frig S.R.L ,

Institutul National de Cercetare Dezvoltare Turbomotoare COMOTI

Institutul National pentru Fizica Laserilor, Plasmei si Radiatiei

 

 

 

2010-2013

 

Proiectul "Cercetator in devenire"

(Chercheur en herbe)

Proiect realizat in colaborare cu Liceul Francez "Anna de Noailles" din Bucuresti

 

 

Proiect educational pilot

Colaborare intre scoala primara si liceu.

Schimb de experienta între scoala franceza

si scolile românesti

 

2010

 

Diseminarea metodei investigarii stiintifice pentru predarea stiintelor si matematicii in Europa

Proiect finantat in cadrul Programului Cadru 7 al Comisiei Europene

Contract n° 244684

 

 

 

Franta, Anglia, Austria, Belgia, Bulgaria,

Danemarca, Elvetia, Estonia, Finlanda,

Germania, Grecia, Irlanda, Luxemburg,

Olanda, Portugalia, Romania, Serbia,

Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia

 

 

 

2010-2013

 

Proiectul

"Formarea si perfectionarea cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar pentru predarea stiintelor - Descopera!"

Acest proiect este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial

Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Investeste in oameni!

 

 

 

Romania

 

 

2009-2011

 

Proiectul

LIGHT IN OUR LIFE

Un proiect in parteneriat cu Eastconn (SUA), Next Generation Regional Manufacturing Center (SUA), Three rivers Community College (SUA) si Optical Society of America

Lista castigatorilor concursului

 

 

 

 

Canada, Grecia, Italia, Romania,

Statele Unite ale Americii

 

 

 

2009

 

Proiectul Comenius Multilateral "S.O.S. EARTH"

COM-08-P.M.-26-B-RO

Proiect la care CSET este partener asociat

 

 

 

http://sosearth.wikispaces.com/

Marea Britanie, Finlanda, Portugalia, Romania

 

 

 

 

2008-2010

 

Pollen Project

CSET participates as observer

CSET has a twining program with Pedagoška fakulteta (Faculty of Education), Ljubljana, Slovenija

 

 

 

 

www.pollen-europa.net

 

 

http://www.pef.uni-lj.si/

2006 - 2009

 

Proiectul PHOTON Problem Based Learning (PBL)

Un proiect de dezvoltare profesionala in domeniul fotonicii, folosind metoda educatiei prin rezolvarea de probleme

 

 

 

 

http://www.nebhe.org/content/view/201/175

 

 

 

2007 - 2008

 

 

Proiect CEEX - Educatia stiintifica pentru

o societate bazata pe cunoastere – SET 2010

 

 

 

Romania

 

 

 

 

 

2006 - 2007

 

 

Proiect Comenius“Hands-on Science”

110157-CP-1-2003-PT-COMENIUS-C3

pagina Hands-on Science Romania

 

 

 

http://www.hsci.info/

Anglia, Belgia, Cipru, Germania, Grecia, Malta,

Portugalia, Romania, Slovenia, Spania

 

 

 

 

2003 – 2006

 

Proiect Leonardo da Vinci “ EU-Infobroker”

D/99/2/09/194/PI/II.I.1.b/FPC

 

 

http://www.an-consult.de/projekte/info/broker.htm

Germania, Islanda, Bulgaria, Estonia, Romania, Grecia

 

 

 

 

1999 – 2001

 

   

 

Proiectul FORMAREA SI PERFECTIONAREA CADRELOR DIDACTICE DIN INVATAMANTUL PREUNIVERSITAR PENTRU PREDAREA STIINTELOR - DESCOPERA!

Proiectul se adreseaza cadrelor didactice din invatamantul primar si gimnazial pentru predarea stiintelor prin metoda de predare prin investigare (inquiry-based method).

Proiectul isi propune sa implementeze practica europeana (proiectul Pollen) si cea franceza (proiectul la Main a la Pate) in Romania.

In cadrul proiectului vor fi organizate cursuri, sesiuni demonstrative, concursuri pentru elevi, concursuri de proiecte pentru cadrele didactice, vizite la Institutul National pentru Fizica Laserilor, Plasmei si Radiatiei.

Vor fi traduse in limba romana materiale de referinta in domeniu.

 

Proiectul LIGHT IN OUR LIFE

In parteneriat cu Eastconn (SUA), Next Generation Regional Manufacturing Center (SUA), Three Rivers Community College (SUA) si Optical Society of America, CSET organizeaza alaturi de Colegiul National "I.L. Caragiale" concursul de grafica si fotografie pentru elevi avand ca subiect rolul luminii in viata noastra.

Lumina - elementul fundamental al vietii! Ea furnizeaza energie planetei noastre si face posibila viata. In ce mod va afecteaza lumina? Ce exemple din natura sau ce aplicatii tehnice ale luminii gasiti ca sunt fascinante? Faceti uz de imaginatie si de cunostintele de optica si de cele legate de lumina si creati un poster sau o fatografie care sa ilustreze tema "Light in our Life".

PARTICIPANTI: concursul este deschis elevilor din programele EASTCONN Dark Skies si Expanding Horizons / Laser Camp (din CT, USA si partenerii lor din Wales, Ohio si Canada) si elevilor unor scoli din Marea Britanie, Italia si Romania. Participare pe baza de invitatie. Concursul este organizat pentru doua grupe de varsta: 10-13 ani si 14-18 ani.

INFORMATII GENERALE : posterele vor fi lucrari originale (desen, pictura), lucrari realizate pe calculator sau fotografii:

lucrari pe hartie (de ex. acuarela, creion, carbune, etc.): 210 mm x 297 mm (8.5" x 11")

lucrari realizate pe calculator (NU se admit imagini web sau clipart) in format jpg cu rezolutia de cel putin 2500 x 1700 pixeli

fotografii (color sau alb/negru) sub forma tiparita: 13 cm x 18 cm (5" x 7") sau in format electronic ca fisiere jpg cu rezolutia de cel putin 2500 x 1700 pixeli

 

Proiect Comenius Multilateral "S.O.S. EARTH"

Pentru proiectul "S.O.S. EARTH" Center for Science Education and Training asigura suport tehnic pentru masurarea poluarii luminonase. Pentru intalnirea de lucru a proiectului din luna aprilie 2009 se va organiza vizita partenerilor la Institutul National pentru Fizica Laserilor, Plasmei si Radiatiei

Parteneri:

Grup Scolar de Constructii Montaj "Mihai Bravu" Bucuresti, asociat cu Institutul National pentru Fiizica Laserilor, Plasmei si Radiatiei, Bucuresti, Romania

Lincoln Christ's Hospital School, Lincolnshire, East Midlands, Marea Britanie

Saarnilaakson Koulu, Upper Comprehensive School, Espoon Kaupunki, Finlanda

Escola Profissional Gustave Eiffel, Vocational Secondary School, Entrocamento, Centro Medio Tejo, Portugalia

 

Proiectul PHOTON Problem Based Learning (PBL)

Parteneriatul dintre New England Board of Higher Education (NEBHE) si Center for Science Education and Training (CSET), in cadrul proiectului PHOTON Problem Based Learning (PBL), s-a constituit ca urmare a colaborarii de succes la proiectul PHOTON2, in care trei profesori de liceu din Romania au absolvit cursul in domeniul fotonicii oferit de Three Rivers Community College, Norwich, Connecticut.

Scopul cooperarii in cadrul proiectului PBL este acela de a promova metoda PBL (educatia bazata pe rezolvarea de probleme) in scolile din Romania aplicand aceasta metoda in predarea opticii si fotonicii. In luna august 2008, Dan Sporea si Elena Vladescu au participat la workshop-ul "PHOTON Problem Based Learning (PBL)" Project Intenssive Professional Development, organizat la Boston University Photonics Center, Boston, Massachusetts.

Pentru inceput CSET va sustine, cu asistenta tehnica, Colegiul National Vocational "Nicolae Titulescu" din Slatina si pe masura ce proiectul se va dezvolta, vor fi implicate in proiect si alte licee.

 

Proiectul POLLEN

POLLEN este un proiect lansat in cadrul Programului Cadru 6 - Science and Society si finantat de catre Directoratul General al Comisiei Europene. Douasprezece institutii din invatamant si cercetare, coordonate de catre La main à pâte (Ecole normale supérieure) au propus acest proiect care se desfasoara in perioada ianuarie 2006 - iunie 2009.

POLLEN are drept scop crearea a 12 orase model** pentru educatia in domeniul stiintelor in Europa. Proiectul stimuleaza si sprijina predarea si insusirea cunostintelor in scoala generala, oferind mijloacele necesare, instruiri, antrenamente si evaluari, aplicand metoda de predare tip "inquiry-based".

** Un oras model este o comunitate educationala care sprijina educatia in domeniul stiintelor in scoala generala prin determinarea intregii comunitati (familii, autoritati din invatamant, parteneri din stiinta si industrie, municipalitati, muzee si centre culturale, etc.)

ORASELE MODEL ALE PROIECTULUI POLLEN SI INSTITUTIILE PARTENERE

•  Saint-Etienne – France (École Normale Supérieure – La main à la pâte, Project coordinator)

• Brussels – BELGIUM (Université Libre de Bruxelles)

• Tartu – ESTONIA ( Université of Tartu )

• Berlin – GERMANY (Freie Universität Berlin)

• Perugia – ITALY (Consortium Innovation Training Educational Inquiry)

• Amsterdam – NETHERLANDS (Universiteit van Amsterdam)

• Sacavém – PORTUGAL (Ciência Viva)

• Girona – SPAIN (P.A.U. Education)

• Leicester - UNITED KINGDOM ( University of Leicester )

• Vác – HUNGARY ( Apor Vilmos Catholic College )

• Ljubljana – SLOVENIA ( University of Ljubljana - Faculty of Education)

• Stockholm – SWEDEN (The Royal Swedish Academy of Sciences)

 

Proiect CEEX - EDUCATIA STIINTIFICA PENTRU O SOCIETATE BAZATA PE CUNOASTERE – SET 2010

POLITICA UNIUNII EUROPENE IN DOMENIUL EDUCATIEI

In cadrul intalnirii de la Lisabona (martie 2000), sefii de state si de guverne din Uniunea Europeana au stabilit o strategie noua pentru dezvoltarea Europei. Intentia acestora este ca pana in anul 2010, Uniunea Europeana sa devina “cea mai dinamica si competitiva economie mondiala, bazata pe cunoastere”. Un document al Comisiei Europene din 2002 indica in mod clar caile ce trebuie urmate in domeniul educatiei din scoli urmarind tinte precise cu ar fi: “Europa trebuie sa faca mai mult pentru a incuraja copiii si tinerii in legatura cu interesul acestora pentru stiinta si matematica si totdata sa se asigure ca aceeia care lucreaza deja in domenii stiintifice si de cercetare sa-si considere propriile cariere, planurile de viitor si recompense suficient de satisfacatoare ca sa ramana acolo. Sa motiveze mai mult tinerii sa-si aleaga studiile si carierele in domenii stiintifice si tehnice intr-o strategie pe termen scurt si mediu”; “Pana in 2010 numarul elevilor pana la 15 ani cu rezultate nesatisfacatoare la citire, matematica si cunostinte in domeniul stiintelor se va reduce la jumatate in fiecare dintre Statele Membre, in comparatie cu anul 2000”; “Pana in 2010, in Europa, nivelul mediu de participare in sistemul de instruire continua (lifelong learing - LLL) trebuie sa fie de cel putin 15% din populatia adulta activa (grupul de varsta intre 25 si 64 de ani) si in nici una dintre tari, acesta nu trebuie sa scada sub 10%.

OBIECTIVELE PROIECTULUI

  • Sa promoveze cea mai buna practica (the best practice) europeana si sa stabileasca un parteneriat intre echipele existente in Romania si retelele avansate din Europa in domeniul educatiei pentru o cunoastere stiintifica si tehnica si a instruirii continue (LLL).
  • Sa contribuie la dezvoltarea unei retele regionale (in zona balcanica si in centrul si estul Europei) destinata imbunatatirii predarii stiintelor naturii la nivel preuniversitar.
  • Sa promoveze colaborarea cu reteaua europeana „Hands-on Science” in legatura cu educatia in stiinte prin experiment (real sau virtual).
  • Sa sprijine transferul celei mai bune practici europene asupra predarii extra-curiculare a stiintei si tehnologiei, pentru a stimula interesul tinerei generatii catre o cariera in stiinta.
  • Sa incurajeze diseminarea la nivel european a rezultatelor majore cu privire la educatia in stiinte, rezultate obtinute in scolile din Romania.

REZULTATE ASTEPTATE

Rezultatele proiectului vor fi urmatoarele:

  • creearea unui centru pentru educatie in stiinte care sa sustina dezvoltarea in Romania a unei culturi in ceea ce priveste atat cunoasterea stiintifica (scientific literacy), cat si instruirea continua (lifelong learning - LLL)
  • indrumarea/ sustinerea partenerilor romani in vederea integrarii in programele Uniunii Europene cu scopul de a strange legaturile dintre stiinta si societate, pentru a promova educarea unui cetatean responsabil, cu cunostrinte din domeniul stiintelor, si pentru a incuraja tinerii sa se angajeze in cariere din domenii stiintifice si tehnologie, conform cerintelor unei societati bazate pe cunoastere in Europa anului 2010
  • organizarea a doua workshop-uri internationale avand ca tematici generale cunoasterea stiintifica si instruirea continua si instruirea extra-curiculara in stiinte in Romania.

 

Proiect Comenius "Hands-on Science" - 110157-CP-1-2003-PT-COMENIUS-C3

The recent challenges Europe is facing in these times of enlargement consolidation and global affirmation of the European Union in the world, gives Education and particularly Science and Technology Education a decisive importance.

In the frames of the action Comenius 3 of EC' program Socrates, twenty-eight institutions from ten European countries (BE, CY, DE, ES, GR , MT , PT, RO, SL , UK) and a transnational consortium (CoLoS) established the “Hands-on Science” network.

The main goal of the Hands-on Science (H-Sci) network is to promote experimental teaching of Science as a way of improving in-school scientific education and Science literacy in our society.

The H-Sci network has a broad remit, aiming to promote and diffuse among schoolteachers, schools, and national and transnational educational boards, well established and newly investigated practices of hands-on experimental teaching of Science in all its disciplines. We will do this by fostering the development and use of hands-on experiments in the classroom so that students “do” science rather than merely being “exposed” to it.

A task force is being established under the umbrella of the H-Sci network to co-ordinate a public relations campaign about Science education. This will be aimed at students, teachers and educators, schools and the community, Ministries of Education and Education bodies, in a systematic attempt to demonstrate the benefits of an extended use of hands-on learning of Science. Interactive web sites and virtual simulation tools and labs with open access to all will be established. Educational kits of hands-on experiments and support material at different levels of complexity will be designed created and discussed. Textbooks and reports, including electronic interactive versions, will be produced in different languages and disseminated.

Changes to the National syllabus in Science that, we believe, will enhance the effectiveness of science teaching, will be discussed and proposed to the proper authorities. Annual international conferences and workshops will be held, in addition to a significant number of training courses for schoolteachers. Meetings and transnational exchange visits will be organized. New members from all EU countries will be associated to the network. The network will promote and induce new cooperation projects at EU level in the field of Science and Technology education. The establishment of student' Science Clubs will be induced. Science fairs, contests and activities that bring together students, teachers and education specialists, research institutions, the industry and the community in general, will be a notable feature of the network.

 

Proiect Leonardo da Vinci "EU-Infobroker" D/99/2/09/194/PI/II.I.1.b/FPC

In today's knowledge-based economy, information is an important commodity and good research and reporting skills are increasingly in demand. Business and industry professionals are willing to pay for timely, relevant and accurate information.

Career opportunities are developing for information specialists to do research on a fee for service basis. Information brokers are self-motivated individuals, with strong communication, entrepreneurial, research and report writing skills. This new course program will help you developing the skills to succeed as an independent information professional.

The aim of this project is to develop a training curricula for not-academic people. The targed group are good qualified people from other professions related to ICT or with good knowledge in these. The should be able to work with EDP very well.

The product (the curricula) will be available by download or as guideline.