Proiectul FORMAREA SI PERFECTIONAREA CADRELOR DIDACTICE DIN INVATAMANTUL PREUNIVERSITAR PENTRU PREDAREA STIINTELOR - DESCOPERA!
Proiectul se adreseaza cadrelor didactice din invatamantul primar si gimnazial pentru predarea stiintelor prin metoda de predare prin investigare (inquiry-based method).
Proiectul isi propune sa implementeze practica europeana (proiectul Pollen) si cea franceza (proiectul la Main a la Pate) in Romania.
In cadrul proiectului vor fi organizate cursuri, sesiuni demonstrative, concursuri pentru elevi, concursuri de proiecte pentru cadrele didactice, vizite la Institutul National pentru Fizica Laserilor, Plasmei si Radiatiei.
Vor fi traduse in limba romana materiale de referinta in domeniu.
Proiectul LIGHT IN OUR LIFE
In parteneriat cu Eastconn (SUA), Next Generation Regional Manufacturing Center (SUA), Three Rivers Community College (SUA) si Optical Society of America, CSET organizeaza alaturi de Colegiul National "I.L. Caragiale" concursul de grafica si fotografie pentru elevi avand ca subiect rolul luminii in viata noastra.
Lumina - elementul fundamental al vietii! Ea furnizeaza energie planetei noastre si face posibila viata. In ce mod va afecteaza lumina? Ce exemple din natura sau ce aplicatii tehnice ale luminii gasiti ca sunt fascinante? Faceti uz de imaginatie si de cunostintele de optica si de cele legate de lumina si creati un poster sau o fatografie care sa ilustreze tema "Light in our Life".
PARTICIPANTI: concursul este deschis elevilor din programele EASTCONN Dark Skies si Expanding Horizons / Laser Camp (din CT, USA si partenerii lor din Wales, Ohio si Canada) si elevilor unor scoli din Marea Britanie, Italia si Romania. Participare pe baza de invitatie. Concursul este organizat pentru doua grupe de varsta: 10-13 ani si 14-18 ani.
INFORMATII GENERALE : posterele vor fi lucrari originale (desen, pictura), lucrari realizate pe calculator sau fotografii:
lucrari pe hartie (de ex. acuarela, creion, carbune, etc.): 210 mm x 297 mm (8.5" x 11")
lucrari realizate pe calculator (NU se admit imagini web sau clipart) in format jpg cu rezolutia de cel putin 2500 x 1700 pixeli
fotografii (color sau alb/negru) sub forma tiparita: 13 cm x 18 cm (5" x 7") sau in format electronic ca fisiere jpg cu rezolutia de cel putin 2500 x 1700 pixeli
Proiect Comenius Multilateral "S.O.S. EARTH"
Pentru proiectul "S.O.S. EARTH" Center for Science Education and Training asigura suport tehnic pentru masurarea poluarii luminonase. Pentru intalnirea de lucru a proiectului din luna aprilie 2009 se va organiza vizita partenerilor la Institutul National pentru Fizica Laserilor, Plasmei si Radiatiei
Parteneri:
Grup Scolar de Constructii Montaj "Mihai Bravu" Bucuresti, asociat cu Institutul National pentru Fiizica Laserilor, Plasmei si Radiatiei, Bucuresti, Romania
Lincoln Christ's Hospital School, Lincolnshire, East Midlands, Marea Britanie
Saarnilaakson Koulu, Upper Comprehensive School, Espoon Kaupunki, Finlanda
Escola Profissional Gustave Eiffel, Vocational Secondary School, Entrocamento, Centro Medio Tejo, Portugalia
Proiectul PHOTON Problem Based Learning (PBL)
Parteneriatul dintre New England Board of Higher Education (NEBHE) si Center for Science Education and Training (CSET), in cadrul proiectului PHOTON Problem Based Learning (PBL), s-a constituit ca urmare a colaborarii de succes la proiectul PHOTON2, in care trei profesori de liceu din Romania au absolvit cursul in domeniul fotonicii oferit de Three Rivers Community College, Norwich, Connecticut.
Scopul cooperarii in cadrul proiectului PBL este acela de a promova metoda PBL (educatia bazata pe rezolvarea de probleme) in scolile din Romania aplicand aceasta metoda in predarea opticii si fotonicii. In luna august 2008, Dan Sporea si Elena Vladescu au participat la workshop-ul "PHOTON Problem Based Learning (PBL)" Project Intenssive Professional Development, organizat la Boston University Photonics Center, Boston, Massachusetts.
Pentru inceput CSET va sustine, cu asistenta tehnica, Colegiul National Vocational "Nicolae Titulescu" din Slatina si pe masura ce proiectul se va dezvolta, vor fi implicate in proiect si alte licee.
Proiectul POLLEN
POLLEN este un proiect lansat in cadrul Programului Cadru 6 - Science and Society si finantat de catre Directoratul General al Comisiei Europene. Douasprezece institutii din invatamant si cercetare, coordonate de catre La main à pâte (Ecole normale supérieure) au propus acest proiect care se desfasoara in perioada ianuarie 2006 - iunie 2009.
POLLEN are drept scop crearea a 12 orase model** pentru educatia in domeniul stiintelor in Europa. Proiectul stimuleaza si sprijina predarea si insusirea cunostintelor in scoala generala, oferind mijloacele necesare, instruiri, antrenamente si evaluari, aplicand metoda de predare tip "inquiry-based".
** Un oras model este o comunitate educationala care sprijina educatia in domeniul stiintelor in scoala generala prin determinarea intregii comunitati (familii, autoritati din invatamant, parteneri din stiinta si industrie, municipalitati, muzee si centre culturale, etc.)
ORASELE MODEL ALE PROIECTULUI POLLEN SI INSTITUTIILE PARTENERE
Saint-Etienne – France (École Normale Supérieure – La main à la pâte, Project coordinator)
Brussels – BELGIUM (Université Libre de Bruxelles)
Tartu – ESTONIA ( Université of Tartu )
Berlin – GERMANY (Freie Universität Berlin)
Perugia – ITALY (Consortium Innovation Training Educational Inquiry)
Amsterdam – NETHERLANDS (Universiteit van Amsterdam)
Sacavém – PORTUGAL (Ciência Viva)
Girona – SPAIN (P.A.U. Education)
Leicester - UNITED KINGDOM ( University of Leicester )
Vác – HUNGARY ( Apor Vilmos Catholic College )
Ljubljana – SLOVENIA ( University of Ljubljana - Faculty of Education)
Stockholm – SWEDEN (The Royal Swedish Academy of Sciences)
Proiect CEEX - EDUCATIA STIINTIFICA PENTRU O SOCIETATE BAZATA PE CUNOASTERE – SET 2010
POLITICA UNIUNII EUROPENE IN DOMENIUL EDUCATIEI
In cadrul intalnirii de la Lisabona (martie 2000), sefii de state si de guverne din Uniunea Europeana au stabilit o strategie noua pentru dezvoltarea Europei. Intentia acestora este ca pana in anul 2010, Uniunea Europeana sa devina “cea mai dinamica si competitiva economie mondiala, bazata pe cunoastere”. Un document al Comisiei Europene din 2002 indica in mod clar caile ce trebuie urmate in domeniul educatiei din scoli urmarind tinte precise cu ar fi: “Europa trebuie sa faca mai mult pentru a incuraja copiii si tinerii in legatura cu interesul acestora pentru stiinta si matematica si totdata sa se asigure ca aceeia care lucreaza deja in domenii stiintifice si de cercetare sa-si considere propriile cariere, planurile de viitor si recompense suficient de satisfacatoare ca sa ramana acolo. Sa motiveze mai mult tinerii sa-si aleaga studiile si carierele in domenii stiintifice si tehnice intr-o strategie pe termen scurt si mediu”; “Pana in 2010 numarul elevilor pana la 15 ani cu rezultate nesatisfacatoare la citire, matematica si cunostinte in domeniul stiintelor se va reduce la jumatate in fiecare dintre Statele Membre, in comparatie cu anul 2000”; “Pana in 2010, in Europa, nivelul mediu de participare in sistemul de instruire continua (lifelong learing - LLL) trebuie sa fie de cel putin 15% din populatia adulta activa (grupul de varsta intre 25 si 64 de ani) si in nici una dintre tari, acesta nu trebuie sa scada sub 10%.
OBIECTIVELE PROIECTULUI
The recent challenges Europe is facing in these times of enlargement consolidation and global affirmation of the European Union in the world, gives Education and particularly Science and Technology Education a decisive importance.
In the frames of the action Comenius 3 of EC' program Socrates, twenty-eight institutions from ten European countries (BE, CY, DE, ES, GR , MT , PT, RO, SL , UK) and a transnational consortium (CoLoS) established the “Hands-on Science” network.
The main goal of the Hands-on Science (H-Sci) network is to promote experimental teaching of Science as a way of improving in-school scientific education and Science literacy in our society.
The H-Sci network has a broad remit, aiming to promote and diffuse among schoolteachers, schools, and national and transnational educational boards, well established and newly investigated practices of hands-on experimental teaching of Science in all its disciplines. We will do this by fostering the development and use of hands-on experiments in the classroom so that students “do” science rather than merely being “exposed” to it.
A task force is being established under the umbrella of the H-Sci network to co-ordinate a public relations campaign about Science education. This will be aimed at students, teachers and educators, schools and the community, Ministries of Education and Education bodies, in a systematic attempt to demonstrate the benefits of an extended use of hands-on learning of Science. Interactive web sites and virtual simulation tools and labs with open access to all will be established. Educational kits of hands-on experiments and support material at different levels of complexity will be designed created and discussed. Textbooks and reports, including electronic interactive versions, will be produced in different languages and disseminated.
Changes to the National syllabus in Science that, we believe, will enhance the effectiveness of science teaching, will be discussed and proposed to the proper authorities. Annual international conferences and workshops will be held, in addition to a significant number of training courses for schoolteachers. Meetings and transnational exchange visits will be organized. New members from all EU countries will be associated to the network. The network will promote and induce new cooperation projects at EU level in the field of Science and Technology education. The establishment of student' Science Clubs will be induced. Science fairs, contests and activities that bring together students, teachers and education specialists, research institutions, the industry and the community in general, will be a notable feature of the network.